tisdag 21 februari 2012

Känslan av en Fettisdag...

Ser ni? Mmm...
Denna Fettisdag kom chefen släpandes på såna här grymmingar. Det är alltså inte vanliga semlor utan choklad-semlor!
Det är choklad i både deg, mandelmassa och grädde. Detta låter kanske lite "over the top" men jag dig försäkrar att man inte skojar bort den. Ooohhh så gott, så gott!

Dagen fortsatte ganska intensivt med en himla massa fix och puts, och när det var dags att åka hemåt var jag rättså trött.
Jag gick 100 meter i vad som kändes som den första vårdagen och plötslig fylldes luften av den mest underbara koltrast-sång, stark, klar och vacker och jag kunde inget annat än att tvärnita mitt på trottoaren, blunda och bara fylla hela mig med vårtecken. Andra sidan vägen stod en annan kvinna precis lika fastfrusen som jag, snacka om längtan till våren.

Bussresan hem var inte helt fel heller. Någon packade upp något som fick hela bussen att lukta som ett mellanstadiedisco, och då menar jag inte mellanstadiediscona idag som luktar cigaretter och Axe utan de på min tid som doftade sköljmedel och popcorn...mmm... med risk för att låta mogen; det var tider det.

Nä, om man skulle vältra sig i lite fler mellanstadieminnen, slänga på Wind of change och Listen to your heart, plocka fram den spygröna tyllkjolen och leta upp de gamla skolkatalogerna. Låter väl som en bra tisdagkväll? Japp, bra tisdagkväll!

Ha det hivigt!

1 kommentar:

  1. Då läste jag återigen ett sånt där underhållande inlägg från dig med ALL igenkänningsfaktor som det innebar med sköljmedel, popcorn, spygrön tyllkjol (som jag kommer ihåg på Dig) och så... men så kom det där sista.. "ha det hivigt" som fick mig att andas ut ett långt hhhhhaaaa lite tyst för mig själv. Hihi.. BÄSTA ordet i mannaminne tror jag!?! Iget slår det!! Åhh... detta åttio-nittiotal! :)

    KRAAAAM!

    SvaraRadera