onsdag 4 april 2012

Känslan av en skön dag...

Att sitta på en soldränkt klippa och bara ta det lugnt är finfint, och idag var en härlig dag med mycket sol.
Efter att ha varit iväg och fixat lite ärenden så skulle jag träna på gymmet. Jag bytte om och satte igång. När jag var igenom drygt halva mitt program gick det en kille genom gymmet och frågade alla om de ville ha en sportdryck (åtminstone var det vad jag trodde), glad i hågen sa jag JA TACK! -Åh så kul, sa han, och bad mig följa med in i stora salen. Väl inne insåg jag att det inte var en gratis sportdryck jag tackat ja till, utan ett träningspass inkluderande en viktplatta(!), och nu kunde jag ju inte dra mig ur... undrade bara lite nervöst hur tufft det skulle bli.
Det visade sig heta CX Works (kommer aldrig att förväxla det med sportdryck fler gånger) och innebär rå-grillning av kroppens mittparti och fladder, alltså mage, rygg och rumpa.
Ja...det var ju en ny upplevelse... Gissar att eventuella skrattattacker under morgondagen kommer att smärta härligt och påminna mig om vad jag gjorde idag, men jag tycker mycket om träningsvärk så jag klagar inte egentligen :)

Efter träning och långdusch promenerade jag ut och satte mig på en bänk i lä, mitt i solen. Det är få saker som slår känslan av att känna sig helt avslappnad i kroppen efter en rejäl träning, vara nyduschad, ledig och få lapa sol medan man tittar på människor som vandrar förbi...mmm...

Sen blev det påskris- och fjäderinköp innan jag åkte hem och gjorde en bra insats med sångrep och planerande inför kommande projekt.

Imorgon blir det lite jobb innan jag ska gå och after worka med en gammal kollega, blir mycket trevligt! Hoppas ni har en skön kväll!
Hejsanhej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar