onsdag 25 april 2012

Känslan av nåt gott...

Ibland upplever man en bit av himlen och igår var det denna dessert som stod för upplevelsen. Maj gådd, säger jag bara! Varm chokladkaka, med kladdekakssmet som rann ut sådär mumsigt i hörnet. Till detta en kula vaniljglass, hallonsås, jordgubbe och ugnsbakade äppleskivor med kanel. Den var inte billig på nåt sätt men väl värd sitt pris, jag hade en f.d. kollega mitt emot mig som sa "detta är det tysta jag hört dig nån gång!" och han hade säkert rätt. Jag åt helt andäktigt och fullt uppslukad, innan desserten hade jag sänkt en stenugnsbakad pizza med parma och ruccola som inte heller gick av för hackor och det här blev liksom pricken över i.
Gårdagskvällen var över lag fantastisk, efter festmåltiden gick vårt lilla gäng till en liten kinesisk krog som enligt neonskylt utanför erbjöd karaoke. Vi blev förvisade till källaren och in i ett mörkt, litet rum. Där sjöng vi diverse hits (Whitesnake, ABBA, Backstreet boys m.m.) tills jag var tvungen att springa till tunnelbanan för att komma med 23-bussen, som känns som den sista bussen innan de riktigt skumma människorna börjar krypa fram.

Idag har jag gått en timmes-runda och luktat på luften, fått sol i ansiktet och tittat på tussilago och vitsippor. Senare har jag repat låtar, eldat löv och studsat runt i soffan bredvid en 9-åring, framför en x-box.. :) en helt normal och härlig onsdag med andra ord!

Sov skönt och ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar