torsdag 2 februari 2012

Känslan av motsatser...

Idag var det så kallt att insidan av min näsa förfrös lite, jag fick andas med öppen mun rakt in i kragen, som en annan gös. Japp, 11 minusgrader är rena Antarktis för en skånetös.
MEN vid 10-tiden började det snöa och fortsatte resten av dagen, det är grejer det!

Jag susade hem på bussen i snöyrandet, bredvid en tant som luktade mint.
Väl hemma hoppade jag av bussen och befann mig plötsligt i en riktigt gammal vacker julkalender. Grenarna på granarna hängde tunga under snömassorna, allt var helt tyst och jag pulsade fram likt en osmidig flodhäst med handväska. Förutom väskan bar jag dessutom på klädpåse, dagens post och en diod-lampa i högsta hugg, jag kan tänka mig hur min skugga tornade upp sig för den lille killen jag mötte. Inte konstigt att han sjönk ihop och började gå lite fortare...
Men jag säger bara HU så vackert med all snö!

När jag öppnade dörren hemma slog doften av stekt fläsk, kokt potatis och stekt lök emot mig. Det är ingen dålig lyx att få maten serverad när man kommer hem! Heja!

Hur mysigt det än är med snön så lyste den vackra buketten med tulpaner, som sambon köpt, upp hela köket och spred varma vårkänslor.
Nu blir det The dark knight innan jag kommer att somna som en liten gris.
Sov gott!

1 kommentar:

  1. Jag kan inte låta bli att skratta hjärtligt när jag läser dina underbara inlägg. Kan riktigt se hela senariot framför mej. Underbart!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera