fredag 3 februari 2012

Känslan av nåt smaskens...

Japp, såhär ser den ut... världens godaste tårta! Jag trodde jag skulle få panik när jag insåg att jag inte kunde sluta äta av den och jag kan säga att det inte hjälpte när chefen gick bort med hela kartongen till mig efter fikan och sa: "Det är inte så mycket kvar, ta du resten..."
Inte så mycket kvar?? Möjligen stämmer det i en elefants mått mätt!

Jodå såatte...jag brukar inte ha något överdrivet, okontrollerat sötbegär i vanliga fall men vad ska en god kollega göra när jobbarkompisarna tittar med bedjande panik på en?
Jo, man äter direkt ur kartongen med egen sked. Man ställer ju upp för tusan!

Dethär var det i (typ): choklad/sockerkaksbotten, chokladcreme, nån typ av syltig gelé och ytterligare nåt chokladigt kladd, toppat med en jordgubbe.

Vaa? Nåå? Låter det inte fantastiskt? Hmm... jag är inte vidare bra på att beskriva som de gör i mattidningarna märker jag, där allting låter så fancy. Typ som

"Svängd snöhamster med vårdoftande potatisfrikadeller och blandade småbär, vilandes på en spegel av norrländsk kålmajonnäs"

Jodå, blir allt lite sugen själv faktiskt.

Nu är det dags att somna till det dova ljudet av über-mycket snöfluff.
Hörs snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar