måndag 27 februari 2012

Känslan av vardagens insikter...

Tja, om man nu ska peka lite med pekpinnar och uppmana folk att göra "det rätta" då kan man väl lika gärna göra det med glimten i ögat? Det tyckte i alla fall den här bostadsföreningen och jag håller med, jag hade hellre inte bajsat på gräset här än på vilken annan tråkig gräsmatta som helst. Om jag hade varit hund alltså :)

Det där med vardagens små insikter ska man inte underskatta. Idag har jag t.ex. insett att vårtrötthet egentligen är vintertrötthet bara att den inte står i full blom förrän framåt våren, jag har också lärt mig att jag är mycket snabbare uppför på ett halt underlag än nerför, och sist men inte minst... Börje Salming och Johannes Brost är magiskt lika varandra i plansch-form ca 30 meter bort.

Tänk vilken dag va, vad mycket nytt jag har lärt mig :)
Nu väntar jag med spänning på morgondagens upptäckter.

Sov gott, eller Mimpi manis som de säger i Malaysia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar