fredag 2 mars 2012

Känslan av fönster-titteri...

Ja, fönster-titteri är det jag har ägnat de senaste dagarna åt. Jag har legat pall i min säng med feber och värk, förkylning och lite annat smått och gott. Det bästa i allt är att det har varit så vackert väder andra sidan rutan och att jag blivit bortskämd och servad med allehanda maträtter, finemang!

Här kommer ett par intressanta inlägg...(?)

Jag har bara druckit bryggkaffe i typ ett år och det här är första gången jag druckit med helt igentäppt näsa och njaa... not so much. Inget av den goda kaffesmaken går att urskilja, bara beskan finns kvar på tungan. Jodå, så är det :)

Jag vill också meddela att det nu inte finns nånting jag inte kan om vad som krävs för att bli "Masterchef" i England, jag har också stenkoll på i princip alla fastigheter som var till salu i Devon- och Cornwall-trakten under 2008. Vilken över-vacker natur det är där! Tänk att ha ett ljust, luftigt hus i en lummig trädgård med havsutsikt, allt på bara 5 minuters promenad-avstånd till den lilla mysiga byn med en skola, pub och kyrka.
Allt detta resulterar i att jag blir ännu mer sugen på att flytta till nåt mysigt ställe (vilket verkligen är på gång nu när huset faktiskt kommit ut på marknaden) där jag ska lägga mer tid på att laga mat, så att jag kan söka till Masterchef hos John Torode och Gregg Wallace. De är mästare på att inspirera, de gosar runt med maten i sina munnar så till den milda grad att de t.o.m. skulle få "biff på bark med gyttje-sås" att verka fenomenalt. Dessutom lyser deras passion för mat glasklart. Japp, bra program.

Nä, men nu är det väl dags för mig att ligga lite mer här i sängen och inte göra nåt så...
på återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar