torsdag 8 mars 2012

Känslan av en mörkläggning...

Upplevde något helt nytt häromdagen, jag gick in i en mataffär och insåg att det var helt kolsvart där inne och att det troligen inte var för att de bestämt sig för att fira Halloween åtta månader i förväg utan pga någon form av strömavbrott.
Vi var ett gäng som stod och såg smått förvirrade ut innanför ingången medan pensionärer med fyllda vagnar slussades mot oss från olika delar av affären, med hjälp av ficklampor. En smått bisarr upplevelse...
Den stackars kassörskan som försökte bringa någon form av ordning i allt, ropade "Stanna där! Du får inte gå in!" med panik i rösten när jag gick ett par steg in mot affären för att kunna ta ett foto. Jag motverkade en impuls att backa med händerna ovanför huvudet...

Annars är det en smått osannolik vecka då sjukdomar och husvisningar (japp, vårt hus, yey!) avlöst varandra, jag har nu nästan helt tillfrisknat från influensan och snart också tillfrisknat från maginfluensan som hälsade på i sluttampen av den andra influensan...
...vi hade första visningen (förvisning för en person, mucho stressigt kan jag säga) på huset igår och ska ha nästa på söndag. Vi hoppas och håller alla tummar för en massiv budgivning!

Vilken tur att familjen finns och hjälper en när man verkligen behöver, vilken trygghet, vilken glädje och bara såå skönt! Tack fina, fina föräldrar för all er hjälp!

Nu Proviva (magens bästa vän), fönsterputs och snart sopsortering, med en och annan återhämtningspaus emellanåt.

Tjipp å hajk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar