torsdag 29 mars 2012

Känslan av en bok...

När regnstormarna nu blåst in över oss så får jag en magiskt stor längtan efter att sitta skönt och läsa en riktigt bra bok. Jag är ju en deckar-böna och gärna då de engelska, lite mer åt det lättsamma hållet, a´la´Agatha Christie. Jag tycker att fotot matchar regn och deckare, eller hur? Blev rätt nöjd själv :) Ikväll är i alla fall första kvällen på länge som jag haft lugn nog att sitta ner och läsa. Härligt!

Igår var jag hos frissan och hon avslutade med att blåsa håret torrt och lägga det i nån chic formation. Jag betalde och gick, när jag öppnade dörren och kom ut stod regnet som spön. Jag skulle gå till en busshållplats ca 500 meter bort och busskuren hade inget tak, så min svajsvaj-frisyr blev med ens inte riktigt lika svajsvajig och vid det laget jag var hemma var det mer "död bäver möter Gustav Vasa" än nåt annat...!

Nåja, jag satt så småningom där i godan ro på bussen och läste något på min telefon, som låg i mitt knä. Plötsligt märker jag bara hur det slår lock för öronen och det är nånting som inte känns rätt. Jag tittar förbryllat upp och känner inte igen mig, några mikrosekunder senare inser jag att jag hoppat på en av de få bussar som svänger höger i rondellen...SUCK! Jag bor i allra högsta grad rakt fram i rondellen. Det blev första bästa stopp som gällde, av i regnet och försöka hitta en buss som går tilbaka samtidigt som jag ler mot ett par från Holland.
Slutet gott allting gott, jag kom hem.
Det som förbryllar mig mest är nog min undermedvetna reaktion "Lock för öronen"! Nåja, det som funkar, funkar.
Ögonen går i kors nu kvart i tio, och det kan ju aldrig vara bra ;)
Sov gott!

1 kommentar:

  1. Det är så härligt befriande att läsa din blogg. Alltid med ett leende på läpparna och många skratt! Kraaam
    :-)

    SvaraRadera