tisdag 6 december 2011

Känslan av att älska sömn...


Ja, jag älskar att sova!
Ojojoj vad skönt det kan va! Ibland funderar jag över om jag har samma sömnbehov som en fyraåring. I natt blev det modiga 10 timmar, till mitt försvar får jag väl säga att jag har trots allt varit sjuk ett par dagar och har lite att ta igen :)

En dag som denna är det lätt att dagdrömma lite. Man sitter inne och tittar ut, solen letar sig fram mellan grenar och frosten färgar marken vit. Jag skulle vilja kidnappa sambon och resa iväg ett tag. Vi skulle lägga oss under parasollet med en lite drink i handen och bara prata om allt och inget och sen spatsera hem och ta en dusch innan vi tar en kvällspromenad till restaurangen.
Detta betyder inte att jag inte älskar den svenska julen, för DET gör jag, det är väl mest mörkret som är trist. Tja, man skulle kanske vinna en massa pengar och sen köpa sig hus på olika ställen i världen... ja, så får det bli!
Tjoho! Då var det bestämt :)

1 kommentar: