onsdag 7 december 2011

Känslan av ett tugg...


...och nu äntligen, med ett ljudligt HHÄÄÄÄ glider jag ner på stolen med en kopp te och lite tända ljus. Det här var banne mig inte en enda sekund för tidigt.
Den vackra koppen, som ni ser på bilden, fick jag för ganska många år sen av en tjejkompis. Jag gillar den skarpt och det är oftast den som får tjäna te-kopp när jag har lite egentid.

Dagen började lite som Bambi på hal is då jag fortfarande kände mig ganska mör efter att ha legat nerbäddad tre dagar i rad, men efter jag fått i mig en härlig fiskgratäng och vad som kändes som 19 glas vatten vände det. Det var väldigt uppiggande och härligt att få se alla människor ute, jag blir lite Zombie när jag är isolerad för länge.

På vägen från jobbet hamnade jag bakom en kille som pratade i telefon. Det enda jag hann uppfatta var "Schyrre! Kom ner så vi kan grab a bite och grab a movie"
???
Okej. Det är så fascinerande med alla dessa förkortningar och uttryck som används idag (med risk för att låta som en föredetting) typ...
"Tja! Kan du kolla min värra när jag går och kollar en grej?"
Då har man ju lust att svara...
"Kan du vällan själv görra och tja och sånt!"...
för att man egentligen blir lite irriterad på hans snack, men samtidigt på nåt underligt sätt ändå instinktivt vill verka "fräck"....suck...
Nåja, det blir nog bra.

Jag tänker minsann busa lite och vara uppe en stund till trots att det blir vääldigt tidigt imorgon, trots att jag jobbar från 08:30 till 23:00 och trots att jag (som vi redan konstaterat) har ett sömnbehov som en fyra-åring. Det är bara så skönt att sitta här och skriva.
Nu ska jag unna mig att läsa några bloggar och dricka upp mitt te innan jag drar täcket över huvudet. Ha en skön kväll!

2 kommentarer:

  1. Låter som en mysig kväll före en fullmatad ny dag, ha en lyckad dag imorgon:-)

    SvaraRadera
  2. Tja! Det var schyrre, cool och yeah att read'a ditt state idag!
    Haha... näh.. jag kan inte ens om jag försöker.. finner inte de "innovativa" orden. ;)
    Kanse bettår me göingska sau di ente föstau si pau va du säjjå... dau kan du ju brächa lide å fau di att se ud som fraugeticken! :D

    KRAM gosan!!

    SvaraRadera