söndag 18 december 2011

Känslan av en julmarknad...

Idag har det julmarknats på Rosendals trädgård. Härligt var det.
Jag tog en hel del bilder så det kommer säkert fler vid några andra inlägg.
Det fanns allehanda mysigheter såsom blommor, sylter, ljus och ostar.

Efter julmarknaden blev det en tur till en liten korvmoj inne i stan. Där stod vi och beställde hamburgare och korv i snön medan vi tittade oss omkring i parken.
"Nämen titta där, de säljer julgranar" sa vi.
"Ja och det gör de andra sidan gatan också"
"Grankrig! De är nog billigare andra sidan" ropar sambon, varpå jag säger
"Tja, de har i alla fall någon som säljer granarna där till skillnad från på denna sidan."
Nästa sak som händer är att killen bredvid oss ätit upp och går ifrån oss. När jag ser honom vandra iväg läser jag på hans jacka "julgranar.com"... och ni förstår säkert var han är på väg.
Jag bultar krampaktigt på sambon och pekar på julgrans-mannen med skräck i blicken. Sen skrattar vi hysteriskt en stund innan vi skyndar oss till bilen för att inmundiga lunchen :)

Det blev också ett par turer med fönstershopping och sen en runda för att njuta av julpyntet i några mysiga kvarter nordväst om stan.

Nu är vi i alla fall hemma vid granen med rostade mackor och Indiana Jones och jag tänker minsann suga ut varenda liten sekund till jag verkligen MÅSTE lägga mig.

Glad fjärde advent alla!

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha, det där var ju typiskt! Köpte ni en gran av honom som tröst sedan eller??? =) Det låter lite som historien i Paris med din moster A. -Har du sett vilka förskräckligt långa naglar den där damen har! Säger A till sin väninna, i hopp om att damen som hon just talat om var en fransyska. Självklart reser sig damen en stund senare, går förbi A och hennes väninna och säger: -Hej då! På svenska!!!! Gissa om där satt två röda tomater efter det! =)

    Ja, så där brukar det vara ganska ofta... hi hi! Annars så är jag superavis på er härliga julmarknadstrip med avslutande korvmoj.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hehe... så piiiinigt! :D
    Men ganska typiskt!

    Han fick säkert lite eld i brallan och sålde några extra när du sagt så... så det var nog bara bra!! (man måste se saker positivt) ;)

    Det låt som ni haft det superduper-mysigt! Ja man saknar julmarknader här nere... alltså sådana som varar längre och ligger närmre julen... inte i november som det är ibland.

    Ja ja... snart ses vi!! :) KRAM!

    SvaraRadera
  3. Vi nämnde faktiskt själva att vi kanske borde köpa en gran som plåster på såren men vi gick helt kallt iväg, våra oerhört sympatiska personer till trots.
    Hoppas som du säger, Lina, att han snarare ser det som "Nu ska jag banne mig sälja" och inte "Det är ju inte ens lönt jag försöker längre, ingen köper ju". För då hinner det dåliga samvetet allt ikapp mig.

    Kram!

    SvaraRadera