tisdag 24 januari 2012

Känslan av en gammal bil...

HÄPP! Här är den!
Den som fick mig att tvärnita på trottoaren tidigt imorse för att förnöjt humma och åhåa samtidigt som jag hoppades onaturligt mycket på att ägaren inte skulle komma gående precis när jag försökte hitta rätt vinkel med kameran...!
Detta lilla underverk påminner mig nämligen om min barndom. Bästa vännernas familj hade en sån här och jag minns fortfarande ljudet när den drog igång och blåste ett byavarv.
Konstigt att man kan bli så nostalgisk på en endaste liten gång :)

Det är nåt magiskt med tisdagskvällar och jag vet varför. På bussen hem på måndagar är jag oftast ganska trött och kurar ihop mig till en kompakt liten boll. På tisdagar däremot åker jag hem med vetskapen att jag inte ska upp tidigt dagen efter och det ni, det gör mig glad, filurig och benägen att digga till nåt.

Dagens buss-digg blev Mc Hammer´s "U can´t touch this" dodododo dodo dodo Can´t touch this, dodododo dodo dodo, break it down....
Wåwåwåwåwåwåwåwå åååh åååh åååh ååååh, wåwåwåwåwåwåwåwå åååh åååh -
Stop Hammer time :D

Nä, nu får ni banne mig ta en liten paus för att svajja-loss med mig, the more the merrier! NU KÖR VI!


Tack! Alltid roligt att ha sällskap när man stuffar loss! En liten film från alla era web-kameror under dansen hade säkert sålt som smör, och dessutom fått mig på bästa humör!
Hörs snart!

3 kommentarer:

  1. Åh lilla gullefjun! Jag kan OCKSÅ höra motorljudet och känslan inne i bilen.

    Ja sjunger med dig!! Det vet du!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Meee Tooooo! Det är verkligen somthing special med SAAB... och nu ska de inte finnas mer.... buhu!

    Har nu vickat på sjärten en längre stund...å å å å dooo doooo Can´t touch this....aj, nu känns ryggen lite vriden i en knasig pose...hoppas den raknar till imorgon då jag ska föreläsa i fem timmar! =)

    Kramis!

    SvaraRadera
  3. Åh en sådan hade min pappa! Nostalgi-tripp!

    SvaraRadera