lördag 21 januari 2012

Känslan av lördag...

Ja, detta är alltså lördag. Tända ljus, en Amarone och en god middag. Inte fy skam.
Även denna dag har bjudit på lite blandad kompott. Jag har donat lite mer med min musik, skruvat loss mitt bilbatteri, varit och handlat och ska nu sjunka ner för att se Kung fu
Panda 2.

Som svar på era frågor angående var förkylningen sitter idag kan jag avslöja att den inte lämnat vänstra nackregionen än men jag jobbar på det ;)

För ganska länge sen gjorde jag ett inlägg angående en fågel på vårt fågelbord, som hade en punkar-tuppkam, och jag har fått frågor om jag listat ut vilken art det är. Jag visste inte då vilken art det var men nu är min bästa gissning trots allt tofsmes (det kanske man ska kalla en punkare nån gång bara för att se vad som händer..??).
I vilket fall har vi en grym aktivitet av fåglar utanför fönstret och jag gillar det starkt. När jag var liten berättade pappa ofta för mig om olika fågelarter och farmor var väldigt förtjust i de små krabaterna. Då tyckte jag att det var helt okej men kanske liiite mossigt att vara så förtjust i fjäderfän och att det kanske bara var de äldre som var det.
Idag tycker jag dock att det är väldigt härligt och kan själv utbrista "Nämen titta så den äter, det lilla livet" och om det betyder att jag "mognat" eller har blivit "till åren kommen" låter jag vara osagt...

Så, åter till Amaronen och Pandan. Hoppas ni njuter maxat på alla tänkbara vis!
God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar