onsdag 18 januari 2012

Känslan av nåt på tvären...

Ibland får man något på tvären och det har både kisen och jag fått.
Jag har blivit förkyld i nacken... Borde jag låta bli att skriva det förresten? Ni kanske får en något annorlunda bild av mig. Å andra sidan är jag ju inte speciellt normal ändå
(vad nu normal är) så "oatt dä häck"!
Jo, mina förkylningar sätter sig på lite skumma ställen ibland, inte allt för sällan är jag förkyld i något av mina knäveck. Oftast flyttar det runt också och dag 2 sitter det kanske mer i vaden, dag 3 under foten och så vidare. Det här är inte speciellt skönt men förhoppningsvis inget livshotande.
Idag vaknade jag (tvingade mig att gå upp rättare sagt) kl 12:00!!! Helt borta var jag, knockad! Jag hade ställt klockan med jämna mellanrum för att försöka komma upp, med sista försöket kl 11, men icke! Det var också när jag vaknade som jag märkte att jag var förkyld i nacken med tillhörande huvudvärk. Det känns som att jag har headbangat konstant i två veckor med avbrott endast för att äta ett knäckebröd och gå på toan, med vilda drömmar som följd;

Våra goda vänner A och J från hembygden kom på oanmält besök och vi bjöd dem på mat. Jag tyckte det var så trevligt så jag avsiktligt kom försent till min tandläkartid, och inte sådär någon minut utan 55 minuter sent! När jag väl kom dit smög jag in i väntsalen, som var kombinerat väntrum och restaurang med pågående konsert. Efter detta var det ett himla rännande i olika korridorer på jakt efter något jag inte minns...

Tja, vi får väl se hur jag mår imorgon, har ju en del att stå i då också.

Kisen har också fått nåt på tvären, hon har ätit dåligt lite för länge nu och fick åka till fröken veterinär igår. Hon klämde och petade på djuret och tyckte att hon såg riktigt pigg ut (djuret alltså). Hon fick ändå bli-frisk-fortare-gottegott-mat med sig hem från veterinären och skulle komma tillbaka på fredag om hon inte börjat äta bra innan dess. Väl hemma klämde hon i sig lite mer och nu håller vi alla tummar för att hon ska återhämta sig i räser-fart!

Annars har dagen gått i lugnt gemak, har inte varit ur mina mysbyxor och planerar inte att att hoppa ur dem under överskådlig framtid (åtminstone inte än på en timme).
Nu ska jag fortsätta dona lite till och nog ta mig nåt att äta, har minsann hunnit bli hungrig igen :)

Ha en skööön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar